tisdag 5 april 2011

Våren som kom och gick!

Tjena! Våren kom och gick och nu känns det lite som att säsongen 10/11 har tagit slut, det har varit vår och sommar i en vecka och att säsongen 11/12 redan har börjat. Det snöar utanför fönstret när man vaknar och fortsätter hela dagen och uppe på berget ligger det puder, blåser och är molnigt. Man blir lite ledsen när det är så pass dåligt väder nu sista veckan faktiskt men vi har gett oss ut på berget i alla fall (någon timme eller så). Igår tog vi en väldigt lång morgon och åt lite pannkakor innan vi till slut begav oss ut i backen (jag, Carro och Viktor) och åkte lite park. Vi passade på att filma lite också, men eftersom vädret var så himla dåligt och dimman låg tät i backen blev det tyvärr inte så mycket att hänga i julgranen. Men det var faktiskt roligt att åka ändå och vi stannade ute till fyra ungefär innan vi begav oss hem igen. Sen flöt väl dagen på i vanlig ordning. Jag och Carro lagade en äcklig rätt med kött och curry och sen tittade vi på en film som gick på TV och allt vad det innebär = reklam 1000000 gånger.
Photobucket
Hej och välkommen till Whistler, här är det alltid skit.
Idag vaknade vi upp till ännu sämre väder och tog en ännu längre morgon innan vi begav oss ut i backen. 13:30 tror jag vi var uppe (rekord, fast tvärtom). Innan dess satt vi mest inne och var deprimerade för att det ska vara så dåligt nu sista veckan. Hoppas verkligen det blir grymt i San Francisco (prick en vecka kvar nu!!!). Carl-Oskar spände på sig puderskidorna och testade snölyckan i Harmony medan jag och Carro tillslut tog några åk i parken (ca 1,5 h). Jag passade på att hoppa lite och en vanlig följd av det har blivit att jag även passar på att ramla lite. Dagens fall utgjordes av: landa baklänges, skidorna löser ut, jag trillar fram medan skidorna flyger upp och hugger mig stenhårt i bröstet. Sen åkte vi hem. Juste, jag kan passa på att tillägga att solen faktiskt tittade fram lite där uppe på toppen. Väl hemma upptäckte jag ett stort sår på bröstet och nu har jag haft ont hela dagen när jag sträcker på mig och sätter mig ner och ja, använder kroppen helt enkelt. Jag och Carro gick sen och handlade lite mat och när vi kom hem igen hade vi fått gäster. Det är nämligen så att Viktors bättre hälft + kompis har anlänt och ska bo med oss sista veckan innan de fortsätter ner och bilar genom USA, så vi har umgåtts nu under kvällen. Himla trevligt! De andra lagade dessutom mat och bjöd på köttfärssås (vad annars bjuder man på när man har finfrämmande?). Nu ska vi släcka för idag och imorgon sak vi åka puder faktiskt. Hur sjukt är inte det såhär den 7e april? Ha det gött!

- Henke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar