torsdag 28 april 2011

Packa, packa, packa!

Det börjar lida mot sitt slut nu! Det märks nog inte bara på de fullpackade väskorna som tar upp allt golv i vårt rum utan även på att jag och Carro går runt med någon slags konstig känsla i magen. Vi kom hit till Vancouver för lite drygt fyra månader sen och hade inte en aning om hur tiden här borta skulle se ut, och nu sitter vi här efter allt äventyr och ska snart gå och lägga oss för sista gången här borta på andra sidan Atlanten. Men det här blir inget avskedsinlägg- det är ju en dag imorgon också!

Vi gick upp relativt sent idag men precis i tid för att hinna med lite frukost innan den dukades undan av sig självt. Sen gick vi upp på rummet och tittade ETT avsnitt av How I met your mother innan vi tog en sväng ut på stan. Jag tryckte nog i mig ett dussin av mina kakor som jag köpte igår också (man måste ju hålla sig mätt). Det blev lite last minute shopping för oss båda och eftersom vi varit borta länge så har vi ju också hunnit samla på oss en del nya saker. Vi har båda köpt skidor till exempel och packningen var inte direkt lätt när först kom hit! Därför köpte jag en kabinväska för $20 (vilket pris va?) för att förhoppningsvis slippa betala övervikt på flyget imorgon. Man får tydligen ha med sig två handbagage så jag slängde över både pjäxor och kläder till min nya väska. Priset på en för tung väska ligger på $100 så det kändes smartare att köpa väskan. Vi tog oss även en liten titt in i en del klädaffärer och det slutade med att Carro köpte ett fint linne och jag köpte ett par hörlurar (på en klädaffär). Sen öppnade sig skyarna så vi kilade tillbaka hem och började packa/tittade på serier! Carro har två ryggsäckar så dessa fyllde hon snabbt med saker från sitt skidfodral och jag har precis blivit klar med allt mitt. Vi håller verkligen tummarna för att slippa betala extra imorgon (men det kanske ni har förstått nu?!).
Photobucket
När det började närma sig middagstid började jag koka pasta i mikron medan Carro kilade iväg för att köpa en ny pesto och sen avnjöt vi en underbar måltid bestående av de två ingredienserna för tredje kvällen i rad. Kan man bli immun mot att vara hungrig? Om jag hade varit hemma och ätit såhär lite hade jag nog dött tror jag, men här fungerar det ganska bra. Eller är det kanske på grund utav alla kakor jag klämt i mig hela dagen? I alla fall, resten av kvällen har vi alltså spenderat med att packa det sista men vi hann även se en film- Just go with it. Den var inte speciellt bra faktiskt. Jag vet inte riktigt vad det är med Adam Sandler men alla hans filmer är rätt kassa tycker jag.

Nu tänkte vi i alla fall samla på oss lite sömn inför morgondagen så 16 timmars resa väntar. Vi tänkte åka i god tid till flygplatsen imorgon eftersom vi har så mycket väskor med oss så vi har nog tid med att skriva ett litet avskedsinlägg då också ska ni se! Take care!

- Henke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar