lördag 23 april 2011

Sista dagen i SF

Nu när väskan är klarpackad och allt är förberett för imorgon har det blivit dags att summera dagen igen. Carro packar sin väska nu och vi ska försöka komma i säng tidigt ikväll eftersom taxin är bokad till 05:00(!!!) imorgon bitti.

Idag då! Carro gick upp en smula tidigare än mig och gav sig ut på stan för att göra ett sista försök med iPaden- utan success dock. Sen gick även jag upp och vi gick tillsammans iväg till dinern som ligger precis runt hörnet och åt en äkta amerikansk frukost tillsammans. Jag beställde in en stor tallrik med French Toast och Carro åt pannkakor, ägg och korv. Det var väldigt kul och trevligt och verkligen er bra start på dagen. Vi blev lite trötta efter all mat dock och vilade en stund på rummet innan vi promenerade bort mot Mission-området som är en mysig del med massa mexikanska resturanger och små klädaffärer. Vi spatserade nog runt där några timmar och på den tiden hann Carro köpa en jättefin klänning och ett halsband. Vi hittade även en väldigt cool gata med massor med väggmålningar som vi gick runt och tittade på ganska länge. Efter det provade jag ett par shorts men avstod och sen gick vi tillbaka in mot Union Square för lite mer "sista-minuten-shopping". Eftersom jag inte köpt på mig allt för mycket här tidigare passade jag på att köpa två tröjor på Oakley-store och Carro tittade på ett par joggingskor men bestämde sig tillslut för att inte köpa dem. Vi tog även en sväng in i gallerian för att leta efter skor till Carros familj, men tyvärr fanns de inte i rätt storlek så vi får nog leta vidare i Vancouver tror jag.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Innan vi tittade på joggingskor till Carro tog vi en liten paus och drack varsin läsk på Union Square medan vi tittade på allt folk som passerat. Jag märkte idag att vi är så himla oberoende av vilken dag det är och undrade genast varför det var så ovanligt mycket folk ute. Sen insåg jag förstås att det var lördag och att alla andra också var lediga, men det visar i alla fall hur ovana vi är med att ha rutiner. Hur bortskämt det nu låter? Att det är påsk är inte heller direkt någonting vi märker av förutom att de säljer lite chokladharar och små godisägg i vissa affärer. Till slut gick vi i alla fall hem och tittade färdigt på The Tourist som vi började med igår kväll och sen tittade vi även på några avsnitt Hur jag mötte din mamma innan vi kände att det var dags för middag. Och eftersom det är sista dagen här i San Francisco bestämde vi oss för att gå ut och leta rätt på någon mysig restaurang. Vi behövde inte gå särskilt lång utan hittade en bra precis vägg i vägg med hostelet. Där avnjöt jag en god pasta och Carro tog någon typ av Gnocchimat. Resten av kvällen har vi spenderat med att packa och göra oss i ordning för imorgon då det bär av mot Vancouver och kanske även hem till Whistler.
Photobucket
Photobucket

Önska oss en trevlig resa!
- Henke

Jag börjar bli långhårig, jag vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar