tisdag 26 april 2011

Dag 5 i Vancouver.

Hallå mina vänner! Ojoj, idag har det inte hänt mycket kan jag berätta! Efter ett antal mornar med tidigt larm och en minst sagt jobbig och stressig dag igår bestämde vi oss för att ta det väldigt lugnt idag. Och med väldigt lugnt menar jag Väldigt(!) lugnt. Vi hade ställt ett larm på 9:30 för att hinna med gratisfrukosten så vi kilade ner det och tryckte i oss lite flingor och en bagel. Sen gick vi upp på rummet igen och tittade klart på säsong 3 av Hur jag mötte din mamma. Jag började genast ladda ner säsong 4 när säsong 3 var slut kan jag meddela. Anledningen till att kreativiteten inte sprudlar just nu är nog på grund av två saker: 1. Vi börjar båda bli förkylda och har halsont och aningen ont i huvudet. 2. Det regnar! Det regnade igår, det regnade idag och det ska regna så långt prognoserna sträcker sig. Så det lockar tyvärr inte att gå ut. Även fast vi har en stad att upptäcka. Vi har i och för sig spenderat totalt 4 dagar här tidigare i år, men någonting mer borde det ju finnas att se?! Vi tog i alla fall en sväng ut på stan på eftermiddagen och letade iPads och minneskort (utan lycka på något av dem) och när vi blev för trötta köpte vi smoothie samt frappuccino på Starbucks och gick hem och tittade på ännu mer av vår serie.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
På stan köpte vi även en pesto (vad vi tänkt leva på nu de sista dagarna) och planerade att koka ihop en riktigt kulinarisk rätt av den och pasta. På vägen hem insåg vi dock det jobbiga faktum att det inte finns någon spis här på hostelet. Det finns ett kök med kyl och mikro, och tallrikar, bestick och durkslag- men ingen spis? Men tack vare den fantastiska hemsidan microwave cooking lärde vi oss hur man kokar pasta i mikron så allt löste sig ändå tillslut. Resten av kvällen har vi sen spenderat framför datorn och Pluras kök samt ett antal avsnitt till av den där serien jag nämnde tidigare.

Det känns verkligen som att äventyret börjar lida mot sitt slut nu så jag tänkte räkna upp lite saker som jag längtar efter att komma hem till. Okej!

1. Annat bröd än bagels. Seriöst, det finns ingenting annat här och de senaste två veckorna har vi bara ätit vita ofullkorniga bagels med ingen näring alls vilket är ganska jobbigt eftersom vi ska stå oss fram till middag på två bagels.
2. Dörrhandtag. Det finns inte här! Här är det bara door knobs som gäller och det är den sämsta uppfinningen i världshistorien. Man kan inte öppna dom i farten utan måste stanna och fippla och man kan inte öppna dom om man har saker i händerna (med armbågen t.ex.).
3. Slippa vara hungrig. Jag är hungrig när jag går och lägger mig, när jag vaknar, en timme efter frukost, hela dagen och 2 timmar efter middagen. Frukosten är kass och vi äter egentligen ingen lunch (förutom bageln). Middag, visst! Men igår bestod den av en halv påse brända popcorn och en snickers.
4. Småäta. Det har väl egentligen med punkt 3 att göra, men ändå- jag saknar det! Att vara sugen på någonting och så finns det hemma redan. Eller att egentligen inte vara sugen utan bara uttråkad, och så kan man äta någonting liksom bara för att det ska hända något. Om vi småäter här så dricker vi en kopp te eller skiter i våra begär och går och lägger oss hungriga ändå!
Photobucket

Vi ses snart!
- Henke

2 kommentarer: