söndag 3 april 2011

Söndag, igen!

Veckorna bara swishar förbi, och nu är det söndag igen tänka sig! Vi ställde faktiskt klockan till imorse i tron om att vädret skulle vara fint och vi skulle upp tidigt, men som vanligt med prognoserna hela veckan så hade de tyvärr fel.. Tjock dimma låg runt hela berget, och killarna klagade ikapp om diverse åkommor, så vi hade ingen lust att skynda oss ut direkt utan tog en lugn (och lång) morgon. Till slut, efter flera avsnitt Vänner och That's 70th show som gick på tv och två omgångar frukost, kom vi i alla fall iväg en stund. Vädret blev tyvärr inte mycket bättre men vi bet ihop och tog oss ner åtinstone. Henke var dock ruskigt sliten efter alla kraschar igår, snön var usel efter allt slask/minusgrader om vartannat och humöret var tyvärr verkligen inte på topp, så vi bestämde faktiskt att åka hem igen. Japp, efter ett åk! Men känns det inget roligt att åka alls, vad är det då för mening att bita ihop bara för sakens skull? Så vi sket i det helt enkelt. Väl hemma bytte jag om direkt för att röra på mig lite i alla fall och gick ut och gick i 45 min, lite egentid kan man säga. Det är så skönt att våren kommit hit med nu! Även om det snöar och är mulet om vartannat, så är det ändå många plusgrader här nere i byn, och nästan all snö på gatorna har smält bort. Kanske kan vi hoppas på lite solsken i veckan också, kanske kanske.. Väl hemma sen kollade jag på Gossip girl också, känns som jag behöver bli lite tjejig igen nu lagom tills vi åker hem! Resten av eftermiddagen som fanns kvar spenderades väl som den brukar; Henke fixade med sin edit, jag och C-O kollade på Cupcake wars (varför har vi inte Food network i Sverige?!) och Victor kollade på diverse skidfilmer tror jag. Till slut lev det middag också, korv och stuvade makaroner för en gångs skull! C-O bakade sedan söndagsbrownien godare än vanligt och den åt vi framför The mechanic, kvällens film. Mina dumma ögon är så torra och trötta nu att det verkligen är läggdags! Imorgon börjar sista veckan här i huset..
Photobucket

- Carro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar